Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

Super slank broodbeleg

Geschreven door Stepaday op June 1, 2012

Brood is een belangrijke basis voor een gezond voedingspatroon. Het soort beleg bepaald of de broodmaaltijd een dikmaker is. Elke dag weer iets nieuws verzinnen kan dan ook een opgave zijn. Stepaday zet vijf gezonde broodbelegsoorten voor je op een rij.

1. Groente en fruit
Plakjes tomaat, komkommer, banaan, aardbeien en appel zijn een heerlijk en gezond broodbeleg. Als extra kan je kiezen voor een plakje magere kaas, vleeswaren of bijvoorbeeld jam. Let op met broodjes gezond. Deze bevatten vaak te veel vette kaas en vleeswaren.

2. Ei
Een gekookt ei is ideaal als gezond en slank broodbeleg. Eieren zijn rijk aan gezonde eiwitten, vitamines en mineralen. Een gebakken eitje kan ook, maar gebruik niet teveel olie of boter. Eiersalade kan je beter laten staan. Deze bevat vaak veel vet, zout en andere toevoegingen.

3. Magere vleeswaren
Magere vleeswaren bevatten weinig vet en zijn rijk aan eiwitten en vitamine B12. Deze vitamine komt alleen voor in dierlijke producten en is o.a. belangrijk voor een goede werking van het zenuwstelsel. Goede keuzes zijn: rosbief, rookvlees, fricandeau, kipfilet en ham.

4. Magere kaas
Kaas wordt vaak gezien als dikmaker. Maar dit hoeft niet! Kies voor magere varianten zoals 20 en 30+ kaas en eet er niet teveel van. Kaas is rijk aan eiwitten, calcium en vitamine B12. Let wel op met magere smeerkaas. Deze bevat doorgaans meer zout dan gewone kaas.

5. Pindakaas
Wanneer je aan de slanke lijn denkt laat je liever de pindakaas staan. Maar wist je dat af en toe een broodje pindakaas super gezond is? Pindakaas is rijk aan vitamine E, eiwitten en onverzadigde vetten. Tip: besmeer je boterham niet te dik en laat bij een broodje pindakaas de boter staan. Zo krijg je minder calorieën binnen, maar wel alle gezonde voedingstoffen!

http://www.stepaday.nl/artikelen/eten-en-drinken/super-slank-broodbeleg/
June 2, 2012 om 15:32
Geluukig want een broodje pindakaas daar ben ik echt gek op en zelfs zonder boter:bigsmile:
Onbekend
June 3, 2012 om 10:46
ja ff over dat gekookt ei he. Ik schrik daarvan als ik het invul in mijn dagboekje ik vind dat daar best wel veel vet in zit. klopt dat?
June 6, 2012 om 06:28
mmm, of andere notenpasta's, heerlijk!
July 13, 2012 om 03:15
lekker een gekookt eitje... we hebben zelf kippen die goed leggen. Ze krijgen geen eten wat overblijft van de tafel maar gewoon goede legkorrel. En dat proef je!!!
Onbekend
September 2, 2014 om 07:59
ik ben ook dol op pinda kaas maar durf het nooit te nemen nu kan ik het eens doen dan zonder boter goede tip
June 26, 2015 om 03:35
lekker zomers:
Paprikaspread.
3 grote rode paprika
75 g zonnebloempitten
snufje cayenneper, beetje rozemarijn
1 eetl. citroensap ( of wat minder )\

paprika rooster je bij 200 graden celcius 40 min,
Dan haal je de velletjes eraf.
zonnebloem roosten in een droge koekenpan.
Dan alles pureren en in een afgesloten bakje in de koelkast bewaren.

Zelf kies ik voor donkerroggebrood (zonder suiker).
Groetjes appelperzik
June 28, 2015 om 11:41
Helaas vermojd ik brood want tarwe is niet goed voor je gezondheid. Ik hou het bij havermout- of boekweitvlokkenpap als ontbijt en bij salades, soep, magere kwark met vers fruit voor de lunch. Als je dan toch brood wil eten, beleg het dan rijkelijk met groenten en magere eiwitbron.
June 28, 2015 om 16:23
Hier nog reacties plaatsen heeft absolutt geen zin.
1e is Stepaday niet meer aktief op Valtaf
2e was deze bijdrage van hun al van 2012
De laatste reactie is al meer dan vier weken geleden geplaatst.

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

Deel dit artikel

LinkedInFacebookGoogle+

Trefwoorden